Lite offtopic men G36 kommer i tre modeller G36C (kortast, den du köpt), G36K karbinlängd, ungefär samma längd som en M4, samt G36 som är fullängd gissningsvis jämförbar med en M16.
Men, om du jagar en M4 (AEG, ej *TW eller GBBR) så finns det ett otal att välja på, och miljarder kombinationer... Jag tror jag ger dig en snabbkurs i tillverkare istället samt några ställen där du kan kika efter en modell du gillar så kan du återkomma igen när du bestämt ungefär hur du vill att den ska se ut
Billiga och bra
Dboys (aka Boyi), A&K (aka PJ) är nog de billigaste tillverkarna du hittar som samtidigt normalt sett har helt ok bössor. De är oftast i behov av ett byte av hop up gummi, kostar mellan 1200-2000 kr om du handlar utanför Sveriges gränser, 1500-2500 inom. Cyma är ytterligare en tillverkare, de är kända för att ha riktigt bra AK-varianter, men jag har inte koll på deras M4 modeller.
Mellansegmentet
G&G, SRC, Classic Army (aka CA), King Arms (aka KA). Utöver dessa finns ett otal mindre vanliga tillverkare, bland annat APS och Specna Arms som kan vara intressanta och kan en del roliga saker som snabbt fjäderbyte mm.
Finast (och dyrast)
Tokyo Marui (aka TM), G&P, VFC
Butiker inom EU (som jag personligen handlat av utan problem)
Taiwangun
Gunfire
GreekAirsoft
airsoftclub.gr
Butiker i asien (som jag personligen handlat av utan problem, obs, tull och moms tillkommer på priset inklusive frakt)
eHobbyAsia
wgcshop.com
redwolfairsoft.com
Räkna (pris + frakt) * 1.3 för en ungefärlig uppskattning på slutpriset.
Utöver detta, kika i omdömeskategorin om du vill veta mer om någon återförsäljare.
Välkommen till hobbyn!
Ps. detta borde kanske ligga i nybörjarkategorin? Ds.
M4-typ för nybörjare
Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang
- ↳ Spel och andra evenemang